نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5273
-
الف
+

آشنایی با «محمد پورستار» از «اصحاب کهف» تا «شیخ بهایی» + ویدئو

در این گزارش با مرحوم «محمد پورستار» ، بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا می شویم.

به گزارش آی فیلم 2، مرحوم «محمد پورستار» با نام اصلی «محمدقاسم پورستار»، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که بینندگان آی فیلم 2 در این روزها شاهد نقش آفرینی تاثیر گذار وی در نقش شیخ زین‌الدین بن علی بن احمد عاملی جبعی، معروف به شهید ثانی در سریال تاریخی «شیخ بهایی» هستند.

از مهم‌ترین آثار «محمد پورستار» می‌توان به ایفای نقش در سریال های «اصحاب کهف»، «یوسف پیامبر» ، «مردان آنجلس» و «شیخ بهایی» اشاره کرد. سریال های مذکور برای مخاطبان افغانستانی و تاجیکستانی آی فیلم 2 نشر شده است.

محمد پورستار نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1354 در فلم غریبه و مه به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده است.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمد پورستار بازی در سریال مختارنامه بوده است. محمد پورستار سال 1390 در سریال مختارنامه نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سید داود میر‌باقری همکاری داشته است. محمد پورستار توانست با بازی در سریال مختارنامه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند.

محمد پورستار سال 1375 در سریال اصحاب کهف با فرج‌الله سلحشور در مقام کارگردان و هنرمندانی چون جهانبخش سلطانی، جعفر دهقان، اردلان شجاع‌کاوه و حسین یاری همکاری داشت.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمد پورستار آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمد پورستار را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 59% آثار وی سینمایی و 41% آثارش تلویزیونی است.

در واقع محمد پورستار از مجموع 27 اثری که در کارنامه دارد، در 16 اثر در سینما با نام‌های فلم صبح روز هفتم، فلم نطفه شوم، فلم لاک‌پشت، فلم عصیان، فلم آخرین شناسایی، فلم مسافران، فلم ارثیه، فلم شکار، فلم کنار برکه‌ها، فلم جستجو در شهر، فلم میلاد، فلم سفیر، فلم آفتاب‌نشین‌ها، فلم چریکه تارا، فلم کلاغ و فلم غریبه و مه به ایفای نقش پرداخته و در 11 اثر در تلویزیونی با نام‌های سریال مختارنامه، سریال شیخ بهایی، سریال بازگشت به خانه، سریال با اجازه، سریال اصحاب کهف، سریال مردان آنجلس، سریال نبردی دیگر، سریال راز، سریال گرگ‌ها، سریال شاه‌شکار و سریال اولین بار که در انقلاب شرکت کردم بازی کرده است.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر